Ipad - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu Ipad - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu

Ipad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie en Jos

06 Mei 2010 | Verenigde Staten, Miami Beach

Het is 20:30 uur nu. Na gisteren vanuit Key West terug naar Miami gereden te zijn (in zo'n 4,5 uur) vandaag weer een eind gereden, maar dan in en door Miami. Miami wordt doorkruisd en is omgeven door tientallen betonnen highways, minimaal 4 en maximaal 6 rijstroken. Links en rechts inhalen mag. De maximum snelheid is 55 of 65 miles/h, dat is dus niet zo hard. De Amerikanen houden zich opvallend gedisciplineerd aan deze maximum snelheid. Soms mag rechtsaf bij rood, indien dat zonder risico kan, dat is niet echt duidelijk. Op elke kruising moet gestopt worden. Bij gelijkwaardige kruisingen heeft degene die het eerst komt voorrang. De verbeelding dat dit in Nederland ingevoerd zou worden loopt als snel spaak. Er zouden een hoop middelvingers te zien zijn. Een afslag op de highway missen is op zich geen probleem. Enkele extra miles brengen je weer op een andere Avenue of Highway die uiteindelijk weer aansluit op het juiste pad.
Enkele keren van dit pad afgeweken om een Mall te bezoeken. Een kopje koffie en een portie airco doen altijd goed.
Ook in deze malls de Apple stores bezocht, eventueel op zoek naar een Ipad. Dit zijn niet de winkels zoals wij die kennen, de Ivizi zaken in Maastricht en/of Heerlen.
Nee, complete toonzalen met alle beschikbare apple producten. Op drie tafels met elk 10 exemplaren worden alle modelen tentoon gesteld. In een ruimte van naar schatting 30x30 lopen ook zo'n 30 verkopers rond, meestal spaanstalig. Op mijn simpele vraag of er nog Ipads in voorraad waren werd in beiden zaken hard gelachen. De vraag is kennelijk zo groot dat hier op geen enkele manier aan beantwoord kan worden. De 40 showmodellen spelen daarbij helemaal geen rol. Het eventuele alternatief is dus bestellen vanuit Nederland of wachten op de exemplaren in de Nederlandse winkels.
Daarna het Thai-restaurant waar we gisteren een goede beleving hadden, nogmaals bezocht. De steak Teriaki van gisteren en de Chicken Vulcano waren de moeite waard. (en H&H; ook goed voor de lijn). OK OK het ijs met gebakken banaan misschien wat minder.
Nu wacht de douche. Vanavond gaan we nog een tijdje lounchen in ons Holliday Inn hotel en dan moet het weer genoeg zijn voor vandaag.
CU