'n Amerikaans momentje - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu 'n Amerikaans momentje - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu

'n Amerikaans momentje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie en Jos

05 Mei 2010 | Verenigde Staten, Key West

We kozen voor "Denny's (neef van Wendy's, Kenny's enz) een look a like van Mc.Donnalds maar dan met bediening.
We werden bediend door Ken, de vriend van Barby, zo'n figuur die na 1 jaar kapperschool is afgehaakt; hij zou ook goed kunnen paraderen met een Bill (if you get my drift)
21:00:00: Well hello folks, nice for choosing Wendy's today, how are you today, my name is Ken and I will look after you tonight. Dat met een smile van oor tot oor en een Colgateglans die een zonnebril nodig maakt.
21:00:30: What do you folks want for drinks, we zaten koud 7 seconden op opze stoel. Nog steeds met een kramp in zijn gezicht, waar Marijke Helwegen zich in zou kunnen herkennen.
21:02: Ken passeert en ziet dat we de kaart nog bestuderen. Hmm
21:03: Well folks (smile) are you ready to order....... No
21:04: Ken passeert. Mogelijk had hij kiespijn gezien de verandering in zijn gelaatsuitdrukking.
21:04:30: Ken noteert onze bestelling. I'll wil be back soon folks.
21:10: There you are folks, enjoy your meal. Kwak.
21:15: Everyting all right. Maybe sometings to ad??
No levert een teleurstelling in zijn gezicht op. "So you are all set". Hij krijgt langzaam een Mona Lisa glimlachje.
21:20. We zijn op een kwart van de hoeveelheid die we ons voornemen te verorberen. Een doggybag mag achterwege blijven; Ken brengt de rekening alvast. Hij kijkt niet naar de tafel maar weet precies waar de rekening moet komen.
21:22 en 21.24 komt hij langs en ziet met een lang gezicht dat we nog druk zijn.
21:25 wordt een bord dat al 46 seconden niet aangeroerd is van de tafel gehaald. We begrijpen je wel Ken; Je wil kennelijk snel naar Bill..
21:30 uur rekenen we af. Ook de 9 procent tax en 18 procent fooi. Daar hoeven we niet over na te denken, dat hebben zij al gedaan. We hoeven gelukkig niet te oordelen over de kwaliteit van de te belonen bediening. Mogelijk omdat dit een verzakking in het gezicht van de surfboy zou veroorzaken..
Well folks, have a very nice evening, en dat met een zg. Madamme Tusseaud gezicht.
Time is money, dat is duidelijk.

• 06 Mei 2010 - 06:52

Angelo:

Erg herkenbaar, toen wij in Florida waren, zijn we naar Wendy's geweest. En daar konden ze het niet laten elke zoveel minuten langs te komen of alles naar wens is. Je moet steeds tijdens het kauwen "nwah I'm fine" proberen te zeggen. Als men nou gewoon eens precies tussen de manier hoe het in nederland gaat en in de US. dan zou het perfect zijn.

Eten zal verder wel prima zijn lijkt me :-)

BTW: wanneer komen jullie precies terug?

• 06 Mei 2010 - 08:58

Sonja En Jo:

Ha,ha,ik had echt de gezichtuidrukking van jullie willen zien!

• 06 Mei 2010 - 16:12

De Meezen.:

Hoi Winnie en Jos,
    Volgens mij gaat het eten er gemakkelijk in, en smaakt het ook nog.
    Zijn jullie al voor wijdere kleding wezen kijken, want zo komt er wel iets bij denk ik......hahaha,limburgse humor.

Wij wensen jullie nog veel lol en plezier, fijne vakantie nog en een goede terug reis naar ons koud kikkerlandje.
    groetjes H&H.