Yeah man, respect man, peace - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu Yeah man, respect man, peace - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu

Yeah man, respect man, peace

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie en Jos

29 April 2010 | Jamaica, Ocho Rios

Yeah man, welcome to Jamaica. Where you from; Holland! Respect man, no worry’s; Love your city Amsterdam man; no problem man.
Jamaica lijkt in veel opzichten op Grand Cayman, Curacao en Suriname; zelfs op Tailand. Moet ook wel gezien de ligging in de tropen. Wel beduidend meer en hogere heuvels direct aan de kust. De temperatuur is in ieder geval tropisch. Vreemd dat de snelste athleten van de wereld lopen tussen deze mensen die zich, aangepast aan de omstandigheden, traag en zelfs sloom voortbewegen. Alles lijkt onbelangrijk te zijn (met uitzondering van je touristische beurs…) Respect man, take your time, no problem.
Vanmorgen na het ontbijt de wal opgegaan en direct in de drukte terecht gekomen. Gezien de korte passagiertijd gekozen voor een uitstapje naar een waterval. Met een tourbusje naar de plek gebracht en daar mogen aanschouwen hoe duizenden touristen de staatskas spekken door de waterval te voet te beklimmen of dat van de zijkant toe te kijken. Een grote chaos in een mooie tropische omgeving.
Voor een flesje fris wordt je langs 50 dezelfde snuisterijenshops geleid. “He my friend, don’t buy, only look, respect man. I give you this for free, for your missis or your kids. Give me a tip for this, say 20 Dollars.. (give me more man, respect……..)
Schitterend eiland, maar op de een of ander manier was ik weer blij op de boot te zitten.
Yeah man, peace.

Nu zijn we onderweg, van Jamaica, onder langs Cuba richting Florida.
Vanavond nog een avond dresscode, pakkie net.
CU, peace.