Een rit door de Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu Een rit door de Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu

Een rit door de Keys

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie en Jos

03 Mei 2010 | Verenigde Staten, Key West

Vanmorgen na het ontbijt en het pakken van de koffers...... een extra trolley gekocht. De koffers puilden bij vertrek al uit en de 23 kg grens was al tot enkele grammen benaderd. Dat is nu dus anders. Tijdelijk wellicht.
Vervolgens vanuit Miami vertrokken naar het zuiden. Doel was een trip via de Keys. Een soort eilandjes, volgens mij ontstaan na de laatste ijstijd, door het onder lopen van het toenmalige vasteland. Ik weet dit niet zeker; ik zou het moeten vragen aan een lokaal iemland die dit nog heeft meegemaakt.
Key Largo is de eerste Key, en ja hoor, de grootste. De trip voert aan de ene kant langs de Caraibische zee en aan de andere kant langs de Golf van Mexico, op peddelafstand van Fidel Castroland. De nieuwsberichten vertellen over de naderende oliegolf. Deze zal zonder meer, maar na ons vertrek hier, de kust van Florida gaan bereiken, met alle gevolgen van dien.
Ook is vanaf de autoweg een klein deel van de Everglades te zien, maar die willen we over enkele dagen nog van dichterbij bekijken.
Onderweg in een supermarkt gesproken met twee yanks die in Europa met vakantie waren. Ze vonden het erg druk in Nederland en vonden ons land en Duitsland erg rijke landen. En dat gezegd door iemand die in een grote miljonairsbuurt woont; tussen de ex dictators uit midden-america, de bankdirecteuren uit Fort Lauderdale, de drugsbaronnen en nabij de decadente hotels en restaurants van Madonna, Gloria Estefan U2's Bono en andere liedjeszangers.
Uiteindelijk, ongeveer 400 km van Miami - na het overgaan van de 7 milesbridge -in Key West een hotel gezocht en gevonden. We boekten hier twee overnachtingen in het Comfort `inn, daarna gaan we terug met vermoedelijk een tussenstop en overnachting in Key Largo. Vanavond staan spareribs op het menue... Eerst even baaien en dan naar downtown.