Respect - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu Respect - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu

Respect

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie en Jos

29 April 2010 | Jamaica, Ocho Rios

We worden veel aangesproken door de stewards, obers enz. Ze komen van over de hele wereld en zoeken iets wat met hun huis te maken heeft. Een klein woordje Bahasa Indonesia of een Sawatica naar een Thaise serveerster levert een glimlach van oor tot oor op. Deze jongens (jonge mannen) en meisjes zijn 5 tot 7 maanden van huis om daarna 2 maanden naar huis te gaan naar vrouw en kinderen. Een verschrikkelijk offer om hun gezin te kunnen verzorgen. Azis, onze hutsteward, gaat over 2 weken naar zijn famile. Hij is 'Tjape' (beu) van heimwee en verveling. Dit geld natuurlijk ook voor capitano Charmissimo en zijn gebruinde Gucci 1e officier, maar die vliegen geregeld heen en weer naar hun tehuizen. Het is moeilijk geen meelijden te hebben met deze mensen, wier aangeboren hulpvaardigheid wordt ingezet om het ons maximaal naar onze zin te maken. Diep respect voor deze jongelui die nog maar moeten afwachten wat ze thuis aantreffen. Diep respect! Trima kassi!