Ik wil hier niet meer weg - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu Ik wil hier niet meer weg - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu

Ik wil hier niet meer weg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie en Jos

23 Juni 2011 | Indonesië, Batavia

Ik zou hier niet meer weg willen, zo mooi, zo lief, zo .....
Of zou ik hier wel kunnen wennen:
Waar iemand een Japanse touriste, tussen honderden mensen, haar verloren geld terug geeft;
Waar geen criminaliteit is en de politie, gemeentelijk administratieve taken heeft;
Waar nagenoeg geen verschil is tussen arm en rijk;
Waar niemand voorrang neemt, maar waar doorgang verleend wordt;
Waar een zieke zonder geld gratis verzorging en zijn kosten vergoed krijgt;
Waar AOW niet nodig is, omdat de kinderen voor hun ouders zorgen;
Waar een straat een huis bouwt - tegen water en rijst als vergoeding - voor een familie die (eventjes) zonder geld zit;
Waar Wilders en Cohen op vrijdagmiddag een kopje thee bij de Imam kunnen drinken en kunnen praten over hun karma en het goede dat hun in een volgend leven voorstaat..;
Waar de tijd geregeld wordt en men zich niet zoals bij ons door de tijd laat regelen;
Waar de natuur adembenemend mooi is en waar mijn verloren fototoestel gewoon wordt teruggebracht (waardoor de bijbehorende foto een dag later geplaatst zal worden)
Waar men heeft wat nodig is om te overleven maar daar heel tevreden mee is en de god in al zijn verschijningen dagelijks dankt voor lucht, water, aarde en geest.
Ik denk dat ik doodongelukkig zou worden door mijn gedeformeerde westerse geest.

(Maar ik zou het willen proberen....)

• 24 Juni 2011 - 12:57

Winnie En Jos Speetjens:

Natuurlijk zie ik deze aanwezigheid door een rose bril.
    Natuurlijk is hier ook criminaliteit. Dat de politie evenals in Jakarta corrupt is, is me wel duidelijk geworden. Ook verkopers blijken soms Hans Kazan immitators te zijn. Dubbelgevouwen biljetten moeten de toerist doen geloven dat ze kregen wat ze vroegen. Het is soms anders.
    Hoe ze dit met hun karma regelen, weet ik niet. Misschien nemen ze genoegen in een volgend leven als regenwurm terug te keren.....

• 26 Juni 2011 - 15:26

Joke:

hoi Jos en Winnie, ik was zelf even een weekje weg maar ben nu bij jullie aan het bijlezen....Jos dit laatste verslag is erg mooi...bijna sprookjesachtig...ik kan me goed voorstellen dat je betoverd raakt door een land, geniet nog even!