Een warm onthaal - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu Een warm onthaal - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu

Een warm onthaal

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie en Jos

11 Juni 2011 | Indonesië, Batavia

De reis is voorspoedig verlopen. Hoewel, de incheck verliep enigszins rumoeriger omdat een overgewicht aan bagage van 12 kilo wat creatieve herschikking van kleding en cadeautjes vereiste. Voor de rolstoel was gezorgd, dus de weg naar de gate (en dat is ver op Schiphol..) verliep ook soepeltjes. Eenmaal op weg heeft Garuda ons schitterend verzorgd; vriendelijk en lekkerrrr. De Airbus zat vol met rustige mensen en een enkel kind.. We vlogen eerst 6,5 uur naar Dubai. Er was niet veel tijd om buiten het toestel te verpozen, maar de temperatuur van 42 graden (buiten) deed ook snel beslissen maar in de airco te blijven.
Na een tankstop van 45 minuten weer ruim 8 uur verder gevlogen naar Jakarta, waar we snel langs de rijen en controles werden geloodsd en snel buiten stonden, in de 32 graden. Meteen zweten.
Nog warmer was het onthaal van Azis, zijn vrouw Rahma, dochter Nadia, zoon Alvaro en zoontje Deedat. In de geconfisceerde auto van de buurman werden we naar het hotel gebracht. Dit duurde ruim 2 uur, omdat het verkeer in Jakarta, tja hoe zal ik het vriendelijk uitdrukken, nogal chaotisch is.
Niemand heeft voorrang, maar niemand neemt ook eigenlijk voorrang. Bromfietser crossen van links naar rechts en soms met 0,8 cm speling aan weerszijden tussen de auto’s door. Bestuurders van auto’s en vrachtauto’s die op een 4 baans weg van links naar rechts of andersom willen, doen dat gewoon, en het lukt ook nog, zonder enige vloek of zoals wij dat gewend zijn, nagewezen te worden met een vinger. Voor voetgangers is feitelijk de veiligste plaats, het midden van de weg. Even een handje half omhoog en de voetganger wordt doorgelaten. Onbegrijpelijk.
Als ik hier had moeten zoeken naar het hotel, in deze chaos, waren dr Phill en alle andere tv-psychologen nodig geweest om we uit de stress te halen. Ik zou niet weten of het ook gelukt zou zijn.
In het hotel snel ingecheckt, even de kamer geinspecteerd en daarna met de hele bubs in het hotelrestaurant gelunched.
Het bleek de eerste keer voor de familie dat men in een hotel was en tevens in een „chique” restaurant. Het eten was in ieder geval lekker. Daarna op de kamer nog even afspraken voor morgen gemaakt. Vandaag nemen we verder rust. Even douchen, de koffers reorganiseren en daarna een beetje plannen voor de komende dagen.

• 11 Juni 2011 - 09:37

Angelo En Kim:

Goed te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Wij vertrekken dadelijk naar de bruiloft van Robert en Sophie. Het zal bij jullie al tijd zijn om aan het avondeten te beginnen :)
    Veel plezier!

• 11 Juni 2011 - 11:01

Bobbie:

Fijn te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad en warm zijn onthaald nu even uitblazen van de reis en dan er tegen aan, leuke dingen doen.

heel veel vakantieplezier.
    wij genieten met jullie mee in A-dam

Bobbie clc

• 15 Juni 2011 - 10:56

Winnie En Jos Speetjens:

Bobbie; Hoe was Andre Rieu en Jan Smitje??