Sleeping polis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu Sleeping polis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Winnie en Jos Speetjens - WaarBenJij.nu

Sleeping polis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Winnie en Jos

13 Juni 2011 | Indonesië, Batavia

Vandaag weer geleerd; nu over de politie in Jakarta. The sleeping polis...... Geen bewaker, zoals ik dacht; nee een verkeersdrempel. Ze liggen hier in de volksbuurten om de 20 meter. 20 cm breed en 15 cm hoog. Dat ze de snelheid afremmen zal duidelijk zijn.
Over de politie meer... Een regel die ik niet in Nederland zou willen introduceren maar die hier kennelijk goed werkt; namelijk:
Een politieman krijgt een gratis woning toebedeeld van de overheid. Dit kost hem niets. Ook wordt er na einde carriere een pensioen uitbetaald. Klinkt goed toch.
Echter, Het pensioen wordt uitbetaald aan de (enige) echtgenote van de politieman. Een politieman die betrapt wordt op vreemdgaan, wordt per direct ontslagen en het opgebouwde pensioen gaat naar zijn vrouw, voor zover die dat nog wil blijven natuurlijk.
Of dit ook oplevert dat de politiemensen ook „braaf” zijn is mij niet verteld.
Zoals ik al zei, naar mijn mening een voorstel dat het in Nederland niet zou halen.